مقالات تخصصی

پایانی برای Vcenter Heartbeat

شرکت vmware  اعلام کرد که از تاریخ 2 ژوئن 2014 دیگر سرویس Vcenter Heartbeat ( سرویس ضربان قلب در vcenter ) قابل دسترس نخواهد بود

همچنین این شرکت اعلام کرده است که این محصول را از لیست قیمت های اعلام شده حذف خواهد کرد و بعد از این تاریخ دیگر نمیتوانید این محصول را خریداری کنید

این شرکت در مورد پشتیبانی و خدمات جدید در مورد این محصول اعلام کرد که تا تاریخ 19سپتامبر 2018 از محصولات خریداری شده پشتیبانی کرده اما اپدیت جدیدی برای این سرویس ارائه نخواهد کرد.

نظارت و مدیریت شبکه با System Center

سیستم نظارت متمرکز بر شبکه و سرویس ها

نظارت انسانی بر روی سرویس ها و سرویس دهنده ها در شبکه های کوچک شاید عملی باشد، ولی با افزایش تعداد سرویس ها و پیچیدگی سرویس دهنده ها، این کار امکان پذیر نخواهد بود. برای نظارت بر نحوه عملکرد سرویس ها و مطلع شدن به موقع از حوادث احتمالی و همچنین انجام اقدامات از پیش تعیین شده در برابر هریک از رخدادهای تهدیدآمیز، سیستم نظارت متمرکز نصب و راه اندازی خواهد شد.

درباره VoIP

 مروری بر VoIP

آیا هرگز به این اندیشیده اید که چرا مکالمات تلفنی بین کشورهای دور دست گاهی حتی از مکالمات درون کشوری نیز ارزانتر هستند و کیفیت بالاتری نیز دارند؟ این به خاطر استفاده از فناوری ویپ است. امروزه فناوری VoIP و یا انتقال صوت بر روی شبکه (Voice over IP)، سیستم های تلفنی سنتی را به چالش کشیده است.VoIP  نه تنها ارزانتر و پایدار است بلکه امکانات دیگری مانند ترکیب با سرویس های کامپیوتری و اینترنتی دارد. با استفاده از این ویژگی می توان سرویسهایی را خلق کرد که پیاده سازی آن ها با مراکز تلفنی سنتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است.

مجازی سازی دسکتاپ

 VMware Horizon View

 مجازی سازی میز کار

شرکت ها امروزه درگیر مسئله ی دشوار میزکار شده اند. از یک سو، سازمان هایIT تحت فشار هزینه های جانبیِ انطباق، مدیریت، و امنیت هستند و از سوی دیگر با پارادایم محاسبات کامپیوتر محور دست و پنجه نرم می کنند. حال آنکه رفع این معضل نه تنها بسیار -پرهزینه می باشد، بلکه مانع از پاسخ دهی سریع کامپیوترها در یک تجارت پویا می شود.

Backup گیری و تهیه نسخه پشتیبان در شبکه

 

   ضرورت پشتیبان گیری از داده های سازمانی

در دنیای تکنولوژی اطلاعات، پشتیبان گیری یا Backup ،به فرایند تهیه نسخه های کپی از داده های اصلی گفته می شود که در زمان رخ دادن وقایعی از قبیل از دست دادن اطلاعات بتوان داده های اصلی را بازیابی کرد.

  دلایل ضرورت Backup