مجازی سازی دسکتاپ

 VMware Horizon View

 مجازی سازی میز کار

شرکت ها امروزه درگیر مسئله ی دشوار میزکار شده اند. از یک سو، سازمان هایIT تحت فشار هزینه های جانبیِ انطباق، مدیریت، و امنیت هستند و از سوی دیگر با پارادایم محاسبات کامپیوتر محور دست و پنجه نرم می کنند. حال آنکه رفع این معضل نه تنها بسیار -پرهزینه می باشد، بلکه مانع از پاسخ دهی سریع کامپیوترها در یک تجارت پویا می شود.

نیاز کاربران امروزه، دسترسی راحت تر و آزادانه تر به داده ها و نرم افزارهایشان از هر دستگاه و هر مکانی می باشد. مشکل میزکار ( Desktop ) که آزادی عمل کاربر را در تقابل با مدیریت و کنترل IT قرار می دهد می تواند هزینه ها را افزایش دهد، امنیت را مختل کند و منابع را بهم -بریزد. برای رها شدن از این مشکل سازمانها به دنبال راهکاری سریع و انطباق پذیر در محاسبات هستند تا توازن میان نیازهای شرکت و نیازهای کاربران را در محیطی انعطاف پذیر با قدرت محاسباتی بالا فراهم آورند.

مجازی سازی میزکار ( Desktop ) با استفاده از VMware View به سازمانها اجازه می دهد تا کارهای بیشتری برای تطابق با کاربر محوری به معنای واقعی انجام دهند و همچنین رویکردی منعطف به محاسبات دارد. با جداسازی نرم افزارها ، داده ها و سیستم عاملها از نقطه نهایی)کاربر(،و انتقال این اجزا به مرکز داده می توان آنها را بصورت متمرکز در Cloud مدیریت کرد. با مجازی سازی میزکار ( Desktop ) و نرم افزارهای کاربردی در مسیری امن تر وکارآمدتر جهت مدیریت کاربران، گام بردارید و میزکار ( Desktop ) را فراهم آورید که در کمترین زمان ممکن قابل دسترس باشد. VMware View تنها راه حل همه جانبه ای است که مدیریت IT را آسان می کند، امنیت را افزایش می دهد و کاربر را کنترل می کند، در حالیکه هزینه ها را با ارائه سرویس های میزکار (Desktop) بصورت متمرکز کاهش می دهد.

با در اختیار گذاشتن میزکار ( Desktop )  از طریق فضای ابری ) Cloud به کاربران نهایی آزادی عمل و به مدیران توانایی کنترل را می دهداین نرم افزار ساده سازی و خودکار سازی مدیریت هزاران میزکار ( Desktop ) را برای واحد IT امکان پذیر می سازد. همچنین این نرم افزار به واحد ITاجازه می دهد، تا با کامپیوترهای قدیمی به میزکار ) Desktop ،) با سطوح دسترسی وبا قابلیت اطمینان منحصر به فرد، به طور امن دست یابند. با امن کردن مسیر دسترسیِ هردستگاه به نرم افزارها و داده ها، نرم افزار VMware View در هر زمان و مکانی،دسترسی به اطلاعات را با سطح بالایی از جابجایی و انعطاف پذیری در اختیار کاربر نهایی قرار می دهد.

  VMware Viewمیز کار با دسترسی بالا، مقیاس پذیر، امن و با قابلیت اطمینان منحصر به فرد به وسیله کامپیوترهای فیزیکی ارائه می دهد. VMware View با استفاده از PCoIP تنظیمات شخصی میزکار (Desktop) و Data و نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز کاربررا در محیط 3D گرافیکی مهیا می کند.

  • تجربه ی بهتری از میزکار

نرم افزار VMware View به کاربران اجازه می دهد که به بهترین شکل ممکن از میزکارشان ( Desktop ) از هر مکانی و با استفاده از هر دستگاهی استفاده کنند. این نرم افزار با استفاده از PCoIP به کاربران امکان استفاده از میزکارشان را بر روی هر بستر شبکه با بهترین کیفیت می دهد. کاربران به راحتی می توانند به واسطه ی دستگاه های گوناگون، اعم از , Thin Client,  Zero Client, Mobile  به میزکارشان متصل شوند.

حتی کاربرانی که همیشه در حال جابجایی هستند نیز می توانند بدون اتصال به شبکه به میزکار خود دسترسی داشته باشند. این نرم افزار بیشترین بازدهی را برای رسته های مختلف شغلی ممکن می سازد. گرافیست های کامپیوتری و حتی انیماتورها می توانند با آسودگی خیال از این نرم افزار استفاده کنند. همچنین متخصصینی که خدمات ارتباطات یکپارچه یا Service Continuity ارائه می دهند، می توانند از این نرم افزار بهره جویند. در نتیجه استفاده از این نرم افزا کاربر یکپارچگی محض را همراه با بیشترین بهره وری و بازدهی تجربه می کند.

  • باید از VMware View استفاده کرد؟

از VMware View همچون سرویسی جهت رساندن Virtual Desktop ها به گستره وسیعی از کاربران، در شرکتهای بزرگ استفاده می شود، و به این ترتیب، کاربر از این پس تجربه ای جدید با بهره وری بالا را تجربه خواهد کرد. مدیران IT نیز به راحتی می توانند با توجه به نیازهای کاربران و سیاست های سازمان محیط IT را تغییر داده و راهکارهای جدیدی با توجه به شرایط موجود تدارک ببینند.

  • ویژگی هاای کلیدی
  •  ساده و افزایش کنترل

با استفاده از سطح دسترسی Admin می توان به سادگی هزاران کاربر را بطور متمرکز مدیریت کرد. بدینوسیله کاراییِ پردازش های کلیدی IT همچون Connection Brokering )واسط بین ارتباطات(، Policy enforcement )اعمال قوانین(، Performance monitoring )نظارت بر عملکرد(، Application assignment )تخصیص برنامه( بالاتر می رود. افزایش امنیت و انطباق بوسیله جابجایی داده ها در Datacenter ممکن می شود و سیاست های امنیتی بر روی کاربر به صورت متمرکز و یکجا انجام می پذیرد و عملکرد آنتی ویروسها بهبود می یابد.

  • کاهش هزینه مالکیت تا 50%

انجام کارهای بیشتر، با زمان، پول و منابع کمتر. متمرکز کردن زیرساخت میزکار ( Desktop ) با VMware View ، تدارک و پشتیبانی و نظارت کارشناسان IT را سریع تر، آسان تر و کم هزینه تر می کند. کاهش تماس نیروهای Help Desk را کاهش می دهد و همچنین موجب به کاهش Downtime کاربران می شود.

مرکز تحقیقات IDS در پی تحقیقات خود اعلام کرد مشتریان VMware View هزینه های کلی مالکیت را تا 05 % کاهش داده اند و در هزینه ی سالیانه ما به ازای هر کاربر تا 550 دلار صرفه جویی کرده اند.

 کاهش زمان و هزینه تا 50 درصد در مهاجرت به Windows 7

مهاجرت به Windows 7 در VMware View دو برابر سریع تر و کم هزینه تر از حالت معمولی می باشد و بدون نیاز به ارتقای سخت افزاری می توان این مهاجرت را انجام داد. سادگی در سازماندهی دفتر های شعب از راه دورارائه میزکار ( Desktop ) با قدرت و کیفیت بالا بصورت متمرکز به دفاتر شعب، مثل شعب بانک،دفاتر درمانی و حتی شعب دور افتاده به منظور راحتی کاربران و کاهش هزینه های پشتیبانی و منابع صورت می گیرد.

 توانایی برون سپاری سریع کسب و کار

گسترش تامین منابع IT توسط سرویس های Third-Party موجب ایجاد سرویس هایی یکپارجه با قدرت ارتباط بالا و پهنای باند بسیار کم و بدون ایجاد محدودیت در کنترل بخاطر امنیت شده است. VMware View نیز برای ارائه یک هدف ساخته شده" فرآیند کسب وکار با میزکار (Desktop) "  که با امنیت بیشتر و دسترسی از راه دور ، مدیریت ساده و متمرکز   vDesktop  را به ارمغان می آورد.

گسترش تجارت متداوم و Disaster Recovery با View

Failover خودکار، Load Balancing ، Backup Recovery و دیگر قابلیت های درونی و در سطح Datacenter مثل تجارت متداوم و Disaster Recovery موجب توانایی در محافظت از داده های میزکار و اطمینان از تداوم دسترسی آن برای کاربر می شود که جزئی از هزینه ها و پیچیدگی های راه حل های تجاری است.

 کسب وکار سریع و شتاب در نوآوری

سادگی در یکپارچه سازی فناوری های جدید بدون تاثیر بر کاربر. سرعت پاسخ گویی به تغییرات پویای بازار مثل ادغام شدن، واگذاری به شرکت های بزرگتر و... بسادگی می توان وابسته به شرایط میزکار ( Desktop )  ها را کم یا زیاد کرد پشتیبانی از کاربر با Desktop قابل حمل!

کاربر قادر است تا آزادانه از جایی به جای دیگر و از دستگاهی به دستگاه دیگر میزکار خود را انتقال دهد. به این ترتیب محل های کار افزایش یافته، بدون اینکه خللی در امنیت و یا پیچیدگی Desktop رخ دهد.

 انتخاب سخت افزار

به کارمندان اجازه می دهد تا به نرم افزارها و داده هایشان از هر کامپوتر Thin client ، Zero client ، Tablet و حتی دستگاه های شخصیشان دسترسی داشته باشند بدون اینکه امنیت اطلاعات و شبکه دچار هیچگونه خللی گردد.

 یک تجربه ی خاص و پایدار

تجربه ی کاربری سریع و روان نرم افزار ها و برنامه های کاربردی و مدیریت تنظیمات شخصی در میزکار ( Desktop ) و کاهش هزینه ها با وجود داشتن میزکار ( Desktop )  شناور و پویا، همه و همه از ویژگیهای منحصر به فرد این نرم افزار است.